Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

VW vs Greenpeace σε digital περιβάλλον

Καλησπέρες...καιρό είχα να γράψω και να που μου ήρθε σήμερα!

Σήμερα λοιπόν έκανα την πρώτη μου εμφάνιση ως digerati, digital hero ή whatever στον τελευταίο κύκλο  του προγράμματος “Training in Digital Marketing”, που διοργανώνει το Συμβούλιο Ψηφιακής Επικοινωνίας της ΕΔΕΕ.
Από την αρχή ήμασταν ψημένοι και ορεξάτοι γιατί θα συμμετείχαν και δημιουργικοί και έτσι το πράγμα γινόταν ακόμη πιο ενδιαφέρον.
Τυχαία ή μη, οι δύο από τις παρουσιάσεις είχαν ως θέμα την VW, ενώ η μία, αυτή του Αντώνη Κόχειλα-Managing Partner, Lowe Athens είχε ως θέμα το φοβερό campaign της VW στις ΗΠΑ για το VW Passat.


Πράγματι αυτή η καμπάνια πήγε εξαιρετικά καλά, κέρδισε το κοινό, κέρδισε τον πελάτη, κέρδισε και βραβεία στις Κάννες...Είχε και τη σωστή του transmedia strategy και όλα καλά μέχρι εδώ...

Η Greenpeace όμως βρήκε την ευκαιρία να χτυπήσει με τον ίδιο τρόπο...Η παγκοσμίως γνωστή περιβαλλοντική ΜΚΟ ήθελε να ξεκινήσει μία καμπάνια σχετικά με τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα της VW. Και ποιος ο καλύτερος τρόπος από το να χτυπήσει την VW με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Έφτιαξαν λοιπόν τη συνέχεια του video της VW με τον Darth Vader.





Ο Αντώνη Κόχειλας επανέλαβε πολλές φορές ότι η campaign της VW ήταν απλά μία πολύ καλή ιδέα. Και προσθέτω εγώ ο θρασύς, ότι η campaign της Greenpeace ήταν απλά μία ακόμη πιο καλή ιδέα. 
Οι λόγοι για τον οποίο η campaign της Greenpeace είχε ακόμη καλύτερο impact και δημιούργησε εξίσου μεγάλο buzz με αυτή της VW είναι οι εξής:

-Πάτησε επάνω σε ένα ήδη επιτυχημένο concept και το εξέλιξε
-Είχε στο μέρος της τους "καλούς" και όχι τον καλούς Darth Vader
-Είχε ως βάση ένα αξιακό υπόβαθρο περιβαλλοντικών και ηθικών αρχών
-Είχε ως βάση ένα φανατικό κοινό πιστό στην οργάνωση
-Είχε το στοιχείο του παιχνιδιού-διαγωνισμού το οποίο όπως επίσης ειπώθηκε στο σεμινάριο δημιουργεί άλλη ένταση αφού ο άνθρωπος είναι τη φύση  ως ανταγωνιστικό

Εν κατακλείδι, έχουμε δύο εξαιρετικές καμπάνιες, η μία προωθεί με μεγάλη επιτυχία ένα προϊόν και η άλλη πολεμάει τη μάρκα του προϊόντος και προωθεί την αντίδραση προς την μάρκα αυτή.

Το όπλο και των δύο είναι το ίδιο...απλά μία πολύ καλή ιδέα...από εκεί και πέρα it's up to you πως θα την χειριστείς 

ΥΓ 1. Δεν παίρνω θέση στο εάν είναι δίκαιη ή μη η καμπάνια της Greenpeace γιατί πολύ απλά κάτι τέτοιο δεν είναι μέρος των επιδιώξεών μου

ΥΓ 2. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να ρωτήσω ποιος θα σώσει την VW από την αρνητική δημοσιότητα. Πάντως όχι η διαφημιστική τους. Ωραία τα κάνετε κύριοι, αλλά who's gonna clean up your mess? Guess who (ειρωνικός βήχας)

Δεν υπάρχουν σχόλια: